طراحی سیستم اطلاعاتی مطب

# آشکارسازی مزایای نرم‌افزار مدیریت کلینیک مبتنی بر وب به زبان فارسی

در دنیای پویای مراقبت‌های بهداشتی، نقش محوری مدیریت کلینیک کارآمد نمی‌تواند اغماض شود. این پست وبلاگ به مزایای نرم‌افزار مدیریت کلینیک مبتنی بر وب به زبان فارسی می‌پردازد، روشن کننده چگونگی تغییر منظر عملیات مرکز بهداشتی است.

## هدایت نرم‌افزار مدیریت کلینیک مبتنی بر وب

نرم‌افزار مدیریت کلینیک مبتنی بر وب، مانند Matabeonline.ir، یک راه‌حل جامع برای پزشکان و بیماران ارائه می‌دهد. با حدود ۱۰٬۰۰۰ کاربر روزانه، این نرم‌افزار به عنوان یک محور مهم در ساده‌سازی عملیات کلینیک و ارتقاء تجربه کلیه بهداشتی عمل می‌کند.

## مزایای اساسی:

1. **مدیریت بی‌درنگ کلینیک**: بررسی کنید که چگونه این نرم‌افزار وظایف اداری را ساده‌تر می‌کند و به حرفه‌ای‌های بهداشت امکان می‌دهد بیشتر بر روی مراقبت از بیماران تمرکز کنند.

2. **رویکرد محور بر بیمار**: در مورد ویژگی‌های مواجه با بیمار صحبت کنید که به بهبود ارتباط، زمان بندی و رضایت کلیه کمک می‌کند.

3. **دسترسی و راحتی**: برجسته کنید که این نرم‌افزار از هر مکان قابل دسترسی است و به پزشکان این امکان را می‌دهد که کلینیک‌ها را از دور مدیریت کنند و بیماران به راحتی به خدمات بهداشتی دسترسی داشته باشند.

4. **کارایی زمان و هزینه**: به بررسی این پرداخته و تأثیر آن بر مدیریت بهینه زمان و کاهش هزینه‌های عملیاتی را بررسی کنید.

## ویژگی منحصر به فرد Matabeonline.ir

اطلاعاتی راجع به ویژگی‌های خاص Matabeonline.ir به اشتراک بگذارید که آن را در بازار متمایز می‌کند. گفتگوهای کاربران، مطالعات موردی و ویژگی‌های منحصر به فرد می‌توانند منحصر به فرد بودن آن را تأکید بیشتری بدهند.

## نتیجه‌گیری

پست وبلاگ را با تأکید بر تأثیر تحول‌آفرین نرم‌افزار مدیریت کلینیک مبتنی بر وب در صنعت بهداشت به زبان فارسی به اتمام برسانید. خوانندگان را تشویق کنید تا مزایای این نرم‌افزار را بررسی کرده و در نظر بگیرند که چنین راه‌حل‌هایی برای مدیریت کلینیکی بهینه و محور بر بیمار را در نظر بگیرند.

لطفاً محتوا را با کلمات کلیدی مناسب به زبان فارسی بهینه‌سازی کنید تا در جستجوهای موتورهای جستجو بهتر دیده شود.

 

ضرورت و اهميت طراحی سیستم اطلاعاتی مطب (Clinic Information System Design) در جهت کاهش خطاهای درمانی: پزشکی، در معنایی گسترده‌تر از شغل دکتری یا طبابت یکی از سخت‌ترین و پُر مسؤلیت ترین و اضطراب آورترین حرفه ها می باشد.

در همین راستا آمار بالای خطاهای پزشكی و رويدادهـای نامطلوب (Event Adverse). خطاهای درمانی پزشکان ناشی از عدم اطلاع پزشکان از سوابق پیشین بیماران مراجعه کننده به دلیل عدم وجود یک سیستم مدیریت اطلاعاتی مطب و همچنین خطر از بین رفتن اطلاعات پرونده پزشکی بیماران (گم شدن یا فرسایش پرونده ها) از جمله مشکلات مهمی است که سیستم درمانی کشور با آن دست به گریبان است.

در بسیاری از موارد پیش آمده است که بیمار در طی چند دوره و در گذر چندین سال جهت معالجه خود به پزشک های مختلف مراجعه می نماید و زمانی که پزشک در مورد سوابق بیمار، داروهای مصرفی، سوابق حساسیت، سوابق جراحی، رژیم ها و توصیه های داده شده به بیمار سوالاتی می پرسد.

بیمار اطلاعات پزشکی پیشین خود را فراموش کرده یا پرونده کاغذی پیشین خود را گم کرده است بنابراین پزشک به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از سوابق و پرونده پیشین بیمار نمی تواند تشخیص دقیق و درستی داشته باشد و خطای پزشکی رخ می دهد و به دنبال این خطا جان بیمار تهدید می گردد.

حفظ ايمنی بيمار يكی از مفاهيم اساسي در سيستم های ارائه خدمات بهداشتی درمانی است.

Stetina P، Groves M، Pafford L. Managing medication errors-a qualitative study. Medsury Nurs.

2005: 14(3): 174-8.

و به عنوان يك نگراني اصلي در سيستم ارائه مراقبت هاي بهداشتي مطرح مي باشد. مطالعات نشان مي دهند كه امروزه خطاهاي باليني يكي از مسائل مهم در محيط هاي مراقبت و سلامت است و پيشگيري از اين خطاها بستگي به گزارش دقيق از گذشته بیمار دارد.

Anooshe M، Ahmadi F، Faghihzadeh SN، Vaismorardi M. [Survey of predisposing causes of working errors in nursing cares from perspectives]. Q Iran J Nurse. 2007; 51: 25-36. (Persian

ضرورت و اهميت طراحی سیستم اطلاعاتی مطب پزشکان در جهت کاهش خطاهای درمانی

خطاهاي پزشكي و رويدادهـاي نامطلوب (Event Adverse) از پيامدهاي امروز دنیای پزشکان هستند. از طرفي، بروز خطا در پزشكي به‌طور كلي با اشتباهات در ديگر حوزه ها تفاوت اساسي دارد. به عبارتي دیگر در صنايع، خطا سبب بروز مشكلاتي در سيستم يا محصول مي شود و در نهايت موجب خسارت به شركت مي گردد.

در حالي كه بروز خطا در پزشكي هم بیمار و هم پزشک را متضرر می سازد و در برخی موارد جان بیمار به دلیل خطای پزشکی از بین رفته و بیمار فوت می کند، بنابراين در چنين شرایطی بايد تدابيري اتخاذ گردد كه بروز اشتباه را به حداقل برساند.

مطابق گزارش موسسه پزشكي آمريكا در سال 1999 ، خطاهاي پزشكي موجب مرگ بيش از 44000 نفر در سال گرديده است.اين در حالي است كه مرگ ناشي از تصادفات وسايل نقليه حدود 43458 نفر و مرگ در اثر سرطان پستان حدود 42297 نفر در سال مي باشد.

Watcher RM. Patient safety at ten: Unmistakable progress، troubling gaps. Health Affairs 2010; 29(1): 165-73.

از طرف ديگر، مطابق گزارش همين موسسه در سال 2004 ساليانه 98000 نفر در اثر خطاهاي پزشكي قابل پيشگيري مي ميرند و مطابق همان گزارش 58 درصد از اين مرگها قابل پيشگيري بوده اند.

Fischer MA، Mazor KM، Baril J، Alper E، Demacro D & Pugnaire M. Learning from mistake factors that influences how students and resident learn from medical errors. J Gen Intern Med 2006; 21(5): 419- 23

در ايران، نتايج بررسي پرونده هاي شكايات وارده به سازمان نظام پزشكي تهران بزرگ در سالهاي 1370، 1375 ،1380 نشان مي دهد، در مجموع 832 شكايت از پزشكان و دندان پزشكان به اين سازمان منعكس شده است. شكايات به عمل آمده از پزشكان در سالهاي 80 و 75 نسبت به سال 70 ،دو و نيم برابر افزايش داشته است.

شايع ترين علت اين شكايات، خطاي درماني(38 درصد)، بي توجهي(2/30 درصد)، مسائل مالي(4/25 درصد) و عدم تبحر پزشك(7/17 درصد) بوده است. همچنين بيشتر پزشكان و دندان پزشكاني كه از آنان شكايت به عمل آمده است، از نظر كارشناسان نظام پزشكي قصوري مرتكب نشده بودند و قسمت عمده شكايات مربوط به نتيجه تعامل نامناسب بين پزشك و بيمار بوده است. (طراحی سیستم اطلاعاتی مطب)

Jaafarian A، Parsapoor AR، Haj Tarkhani AH، Asghari F، Emami Razavi SH & Yalda AR. Investigation of complaint document in medical council in 1981، 1986، 1991. Journal of Medical Ethics and History of Medicine 2009; 2(2): 61-7[Article in Persian].

در مطالعات مقدسي در سال1386 ، اخلاقي و همكاران در سال1380 و جعفريان در سال1388 كه به بررسي شكايت هاي مردمي پرداخته است. ميزان قصور اثبات شده كادر درمان از 42 درصد تا 53 درصد بوده است. از ميان اين شكايات، 22 درصد تا 44 درصد شكايات مربوط به فوت، 35 درصد مربوط به عارضه هاي جانبي و 27 درصد مربوط به صدمات جسمي بوده است.

Sadoughi F، Ahmadi M، Moghaddasi H & Sheikhtaheri A. Patient safety information systems: Purpose، structur and functions. Journal of Mazandaran University of Medical Sciences 2011; 21(85): 174- 84[Article in Persian].

بدین منظور محقق بر آن شد که با طراحی سیستم اطلاعاتی مطب برای جامعه پزشکان به منظور کاهش این نوع خطا ها در سیستم درمانی، راهکار جامعی با نام افزار مطب آنلاین ارائه گردد.

 

طراحی سیستم اطلاعاتی مطب پزشکان – کاهش خطاهای درمانی

طراحی سیستم اطلاعاتی و کاهش خطاهای درمانی

طراحی سیستم اطلاعاتی مطب

این نرم افزار مدیریت مطب علاوه بر ذخیره الکترونیکی پرونده سلامت بیماران شامل:

  • سیستم پذیرش بیماران
  • سیستم تعیین نوبت هوشمند تلگرامی همراه با ارسال خودکار پیامک یادآوری نوبت به بیماران
  • سیستم تماس خودکار با تلفن همراه بیماران جهت یادآوری ساعت و نحوه مصرف داروها
  • تشکیل پرونده پزشکی و ثبت شرح حال بیماران با خودکار جوهر دار دیجیتالی
  • سیستم مدیریت مالی مطب
  • همراه با گزارش گیری و رسم نمودار هزینه و درآمد مطب به تفکیک روز و ماه و سال
  • مقایسه همزمان شاخص های حیاتی بیمار بر روی نمودار در گذر زمان

را دارا می باشد.
نرم افزار مدیریت مطب آنلاین

نرم افزار مدیریت مطب آنلاین


طراحی سیستم اطلاعاتی و کاهش خطاهای درمانیانتخاب نرم‌افزار مدیریت مطب تحت وب | نرم‌افزار مدیریت مطب آنلاین



لطفا جهت تماس رایگان با ما روی آیکون سبز رنگ زیر کلیک کنید و در برنامه WhatsApp به ما پیام دهید


نرم افزار مطب آنلاین


 

کارشناسان ما مشتاقانه منتظر شنیدن نظرات و سوالات شما هستند

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تماس

۰۲۱۶۶۴۲۱۱۶۴

یا

۰۹۱۲۵۷۹۰۹۰۲

تماس بگیرید

 


اگر برنامه WhatsApp را ندارید و یا امکان تماس تلفنی با ما را ندارید با پر کردن فرم زیر، مشاور شرکت نرم افزار مطب آنلاین به زودی با شما تماس خواهد گرفت

 

امتیاز این نوشته:
لطفا بر اساس میزان رضایت خود از این نوشته از 1 تا 5 روی ستاره های زیر کلیک کنید:
[تعداد کل افراد: 3 و میانگین امتیازات داده شده: 5]