راز محبوبیت و جذابیت برخی از پزشکان با ارائه راهکار

در این مقاله راز محبوبیت و جذابیت برخی از پزشکان را بررسی می کنیم و راهکارهای جدیدی را در جهت تبدیل شدن به یک پزشک محبوب و جذاب ارائه می دهیم! این راهکارها به شما کمک میکند تا پزشک محبوب تر جذاب تری شوید.


راز محبوبیت و جذابیت برخی از پزشکان با ارائه راهکار

راز محبوبیت و جذابیت برخی از پزشکان با ارائه راهکار


چگونه تبدیل به یک پزشک جذاب شویم


راز محبوبیت پزشکان در چیست + ارائه راهکار

محبوب بودن یک نیاز ذاتی است…

چگونه می شود که بعضی افراد، خدای جذابیت خطاب می شوند؟ آنها بدون داشتن چهره زیبا، ثروت زیاد و یا روابط عمومی خاص، دوست داشتنی هستند. باید گفت که راز جذابیت این گونه افراد انرژی مثبت و رفتارهای خاصی است که با خود دارند. با مثبت اندیشی و داشتن حسن ظن، دوست داشتنی تر به چشم می آیند. به این دلیل که این گونه اشخاص خود را از نا امیدیها رها می کنند و به زندگی زیبا تر می نگرند. با محبت و مهرورزیِ بدون چشم داشت می توان تبدیل به شخصی محبوب شد.

در این مقاله بررسی می کنیم که چگونه تبدیل به یک پزشک جذاب شویم و راهکارهای جدیدی را در جهت تبدیل شدن به یک پزشک جذاب ارائه می دهیم!

بسیاری از پزشکان جذاب نیستند، آنها فراموش کرده اند، یک پزشک موفق، کسی است که علاوه بر جاذبه های فردی، تخصص و مهارت لازم را داشته باشد. پزشک جذاب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

راز محبوبیت و جذابیت برخی از پزشکان با ارائه راهکار

راز محبوبیت و جذابیت برخی از پزشکان با ارائه راهکار


پزشک جذاب

در این مقاله قرار نیست مطالب عجیب و غریبی گفته شود، می خواهیم به شما نشان دهیم با رعایت مواردی ساده ولی بسیار مهم می توانید به یک پزشک جذاب تبدیل شوید.

ارتباط یک تبادل است و یکی از مهمترین وسیله های ارتباط گیری مکالمه است که می تواند در دو حالت صحبت کردن یا گوش دادن باشد.

به گونه ای ارتباط گرفتن با دیگران یک مهارت است که در این بخش با عنوان مهارتهای ارتباطی و مهارت ارتباط پزشک با بیمار  به آن می پردازیم.
هنر ارتباط موثر پزشک با بیمار خود نقش بسزایی در درمان بیمار و اعتماد بیمار به پزشک خود دارد.


به بیماران گوش کنید

اولین نکته بسیار مهم این است که برای بیماران خود وقت بگذارید، آنها دوست دارند حرف بزنند و شرایط خود را برای شما بازگو کنند، وقتی شما به حرف بیمار گوش می دهید بیمار حس اعتماد بیشتری به پزشک معالج خود می کند. نکته اینجاست که این حس به بیمار از طریق زبان بدن پزشک انتقال پیدا می کند، پس زبان بدن هنگام صحبت با بیمار را بسیار جدی بگیرید.

پس چه چیزی بهتر از این که حتی یک دقیقه اول خود را جهت شنیدن صحبت های بیمار بگذارید و اجازه دهید، از خودش بگوید حتی اگر کاملا به شرایط او آگاه هستید.


زبان بدن پزشک یکی از راه های ارتباطی غیر مستقیم با بیمار است

نکاتی در مورد زبان بدن پزشک جذاب و بیمار:

  • نگاه چشمی مستقیم به بیمار نشان می دهد که شما علاقه مند به شنیدن حرف های بیمار هستید
  • تکان دادن پا زمان صحبت با بیمار نشان دهنده استرس و فشار روی شماست، بنابراین در هنگام صحبت با بیمار پای خود را زیاد تکان ندهید
  • وقتی در هنگام گوش دادن به حرف بیمار به جلو خم می شوید یعنی شما علاقه مند به شنیدن حرف های بیمار هستید، پس از این تکنیک زبان بدن برای جذب بیمار استفاده کنید
  • اگر زمانی که به حرف های بیمار گوش می دهید بیش از حد و با سرعت پلک بزنید این حس را به بیمار می دهید که شما عصبی هستید، پس سعی کنید در زمان گوش دادن به حرف بیمار آرام پلک بزنید
  • در هنگام صحبت با بیمار اگر سر خود را به پایین بیندازید به بیمار این حس را انتقال می دهید که امیدی به درمانش ندارید
  • تکان دادن سر به سمت چپ و راست نشان دهنده مخالفت شما و تکان دادن سر به بالا و پایین نشان از تایید گفته بیمار است، خوب است هر 15 یا 20 ثانیه یک بار سر خود را به نشان از تایید گفته های بیمار به بالا و پایین تکان دهید و حس خوب گوش داده شدن را با زبان بدن خود به بیمار انتقال دهید
  • در هنگام صحبت با بیمار یک لبخند ظریف به معنای تبسم انتقال دهنده امید به بیمار است. پس در هنگام گوش دادن به حرف بیمار یا صحبت کردن با بیمار هر چند دقیقه یک بار با یک لبخند ظریف یا تبسم به بیمار حس خوبی را انتقال دهید و به این نکته بسیار دقت کنید که کج کردن لب در هنگام لبخند زدن به معنای مسخره دیدن بیمار است پس هرگز کج لبخند نزنید
  • خیره شدن بیش از حد برای مدت طولانی به یک نقطه خاص نشان می دهد شما در حال فکر کردن به یک موضوع دیگر هستید، پس برای مدت طولانی به یک نقطه یا صورت بیمار خیره نشوید و پس از 20 یا 30 ثانیه جهت نگاه خود را برای چند لحظه تغییر دهید

بیمار را سرزنش نکنید

یکی از بدترین کارها سرزنش مداوم بیمار است. بیمار جهت معاینه نزد شما آمده است و طبیعی است در رفتار ها و مراقبت های خود اشتباهاتی را سهوا انجام داده است. پس بیمار را هرگز سرزنش نکنید و به خاطر مسائل پزشکی بازخواست نکنید. انجام مداوم این کار، شما را به یک شخصیت خشک و سرد تبدیل می کند و در این صورت بیماران تمایل نخواهند داشت در دفعات بعدی به شما مراجعه کنند که این تاثیر مستقیمی بر روی عدم جذابیت شما دارد.


به بیمار لبخند بزنیم

دقت کرده اید همه ما میدانیم چقدر لبخند زدن مهم است اما چرا واقعا این کار را نمی کنیم؟

به خودمان عادت دهیم در ملاقات با بیمار حتما لبخند طبیعی داشته باشیم. هنگامی که بیمار جهت ویزیت به شما مراجعه کرد با یک لبخند به استقبالش بروید.

چگونه تبدیل به یک پزشک جذاب شویم

چگونه تبدیل به یک پزشک جذاب شویم


با بیمار امیدوارانه صحبت کنید

مهم نیست مشکل بیمار شما چقدر وخیم باشد! مهم این است که شما همواره از سلامتی و بهبود بیمار سخن بگویید.
همیشه امیدوارانه صحبت کنید تا به بیمار خود قوت قلب داده باشید.


هنگام صحبت کردن با بیمار ارتباط چشمی برقرار کنید

یادتان باشد، ارتباط چشمی نقش مهمی در هر ارتباطی دارد و این موضوع برای پزشک و بیمار نیز بسیار مهم است.

همیشه با بیمار خود ارتباط چشمی برقرار کنید این موضوع نشان می دهد، به بیماری او آگاهی دارید و می دانید چگونه می توانید به او کمک کنید.

ارتباط چشمی تاثیر فوق العاده ای در جذابیت شما دارد.


مطب منظمی داشته باشید

یکی از مواردی که می تواند به طور غیرمستقیم، بر جذابیت شما بیافزاید داشتن مطب سیستمی است.

مطبی داشته باشید که مرتب و با برنامه است، بیماران طبق برنامه از قبل مشخص شده ویزیت شوند. فرآیند اجرا در مطب مشخص است و کمترین  به هم ریختگی را ندارد.

بیماران معطل نمی شوند و همه به شرایط شما و نحوه ی کار شما آگاه هستند. سر ساعت بیایید . به موقع به امور مطب بپردازید.

شاید این موارد به طور مستقیم بر روی جذابیت شما تاثیرگذار نباشد اما قطعا می تواند تاثیرات مهمی بگذارد.


سلامتی بیمار را قلبا بخواهید

قطعا شما بهتر از هرکسی به شرایط بیمار آگاه هستید و دقیقا می دانید با چه مشکلاتی روبه رو شده و احتمالا در آینده چه مشکلاتی خواهد داشت.

بنابراین پس از نسخه نویسی از صمیم قلب برای بیمار خود آرزوی سلامتی کنید و این را شخصا به او بگویید و بدانید در روحیه او تاثیرات بسیار خوبی می گذارد.


متناسب با بازه سنی هر شخص رفتار کند

یک پزشک می تواند متناسب با سن بیمار طرز برخوردش را تغییر دهد. خب مسلما طرز برخورد با یک جوان بیست و چند ساله، با یک فرد سالخورده شبیه هم نخواهد بود. یا با کودک شیرین زبان و یک مرد کامل نباید مثل هم صحبت کرد. چرا که هر شخصی احترام متناسب با خود را می طلبد. پزشک می تواند با کلماتی مثل پدر جان، بابا جون، آقای محترم و … یک سالمند را صدا کند. و با به کارگیری کلماتی مانند مادرم، مادر جون، عزیز جون، و…  یک خانم مسن را بخواند. برای کودکان هم با واژه های عزیزم، پسر گلم ، دختر خوشگلم و از این قبیل آنان را مخاطب قرار دهد.


همیشه لبخند به لب داشته باشد حتی اگر واقعا خوشحال نباشد

کوچکترین و ارزانترین هدیه ای که می توانیم به دیگران بدهیم لبخند است. کسی که به روی ما لبخند میزند بطور ناخودآگاه ما هم در جوابش لبخند می زنیم. پزشکی که خوشرو است و همیشه لبخند به لب دارد حس بهتری را به بیمار منتقل می کند تا یک پزشک عبوس و ترش رو! و اگر بیمار بخاطر انتظار در مطب به مدت طولانی، عصبانی است با جمله ای دل بیمار را به دست آورد و دلخوری او را جبران کند.


با افراد خجالتی و درون گرا رفتاری متفاوت تر داشته باشد

بعضی از افراد شخصیتی درونگرا دارند و ارتباط برقرار کردنشان سخت تر از دیگر افراد است. یا برخی مردم از معاینه توسط پزشک خجالت می کشند، اینجاست که رفتار مناسب پزشک را می طلبد. پزشک باید توانایی تشخیص چنین افرادی را داشته باشد و رفتاری متناسب بروز دهد و رابطه گرمی برقرار کند.


نگاه و حواس را به بیمار بسپارد

وقتی بیمار مشغول صحبت با پزشک است پزشک هم متقابلا تمام حواسش را به بیمار بدهد نه اینکه فقط نگاهش به بیمار باشد. چرا که اگر بیمار حس کند پزشک حواسش به او نیست اعتماد به نفسش را از دست می دهد و صحبت هایش نا تمام می ماند. و این امر نیز باعث تشخیص اشتباه یا ناقص بیماری توسط پزشک خواهد شد.


با بیمار شوخی کنید

بهتر است که پزشک با زبان بدن آشنایی داشته باشد تا از حرکات بیمار به حال درونی او پی ببرد. تا اگر بیمار حال مساعدی از نظر روحی ندارد با وی شوخی کند و با حس همدردی ارتباط موثری را برقرار نماید. زیرا یک پزشک سرحال و با انرژی تاثیر مثبتی بروی منشی و بیماران می گذارد و احساس رضایت ایجاد می کند.


به طور کلی دو دسته مهارت در جهت ارتباط پزشک و بیمار مطرح است:


۱– مهارتهای ارتباطی پایه


۲– مهارتهای ارتباطی پیشرفته


مهارت های ارتباط پایه:

الف) مهارت های بین فردی پزشک و بیمار
ب) مهارت های گردآوری اطلاعات
ج) مهارت های ارائه اطلاعات و آموزش بیمار


الف) مهارت های بین فردی پزشک و بیمار

به مهارت های اصلی گفته می شود که به ارتباط موثر کمک می کند. توجه پزشک کاملا به بیمار است و محیطی ایجاد می کند که بیمار اعتماد به نفس بالایی داشته باشد.
بعضی از این مهارت ها عبارتند از:


۱– محیط فیزیکی مناسب مانند

طرز چیدن صندلی ها که نه خیلی نزدیک و نه خیلی دور باشد، خصوصی بودن محیط ، قرار دادن پرده ای برای معاینه و …


۲– سلام و احوال پرسی کردن

نخستین برخورد پزشک در جذب و اعتماد بیمار یا بی اعتمادی و دفع وی نقش با اهمیتی دارد.اولین اثری که پزشک روی بیمار می گذارد خیلی مهم است.
در دقایق اول بیمار تصمیم می گیرد احساس راحتی می کند یا خیر؟ و اثرات اولیه بستگی به این دارد که پزشک چگونه توجه و رفتار می کند.
سلام گرم و احوال پرسی با روی گشاده باعث حفظ شان و منزلت بیمار و افزایش کارایی خواهد شد.


۳– سوال از بیمار

دلیل مراجعه را جویا شود.


۴– گوش دادن فعال

با استفاده از مهارت های آن شامل

الف) مهارتهای توجه مانند تحرک جسمانی به طور مثال با تکان دادن سر یا نگاه کردن
ب) مهارتهای پیگیری مانند استفاده از تشویق، سوالات کوتاه و سکوت توجه آمیز
ج) مهارتهای انعکاسی مانند توضیح مطالب گفته شده یا انعکاس احساسات با گفتن کلماتی مانند درست است و میفهمم تا بیمار متوجه شود که توجه پزشک کاملا به سوی اوست.


۵– همدلی، صمیمیت و گرمی – خوش زبانی – احترام – مدارا و مهربانی کردن – حلم و بردباری – فروتنی – ایجاد امیدواری – ایجاد اعتماد به نفس راز داری

و … باید در ارتباط پزشک با بیمار لحاظ شود.


مهارت ارتباط پزشک با بیمار

مهارت ارتباط پزشک با بیمار


موارد فوق در قلب مهارتهای بین فردی قرار دارند.
پزشک باید با احترام، علاقه، صمیمیت و مهربانی با بیمار رفتار کرده و به او توجه نشان دهد.همدلی پزشک یعنی من میتوانم شما باشم یا من شما هستم.
که با احساس همدردی متفاوت است که من میخواهم به شما کمک کنم.


۶– توجه به جنسیت ، عوامل فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی بیمار

فهم این مطلب برای پزشک لازم است که تنها دانستن چگونگی تشخیص بیماری مهم نیست، بلکه نحوه شناسایی و پاسخگویی به واکنش های هیجانی بیمار نسبت به بیماری و عوامل زمینه ای-فرهنگی-اجتماعی-اقتصادی و توجه به جنسیت نیز مهم است.


۷– زبان

پزشک باید از قابل فهم بودن کلمات برای بیمار مطمئن باشد.
باید کلمات فنی به کار برده شده را بررسی و در بعضی موارد از آنها استفاده نکند.
از به کار بردن کلماتی که باعث ترس و نگرانی بیمار می شود مانند سرطان ، تومور و … با احتیاط استفاده کند.


۸-ارتباط غیر کلامی

کانالهای برقراری ارتباط غیر کلامی مانند حرکات بدنی یا رفتار حرکتی شامل:
بیان چهره ای ،حرکات چشمی ، وضع قرار گیری بدن و اشارات بدن (ژست ها) است.
حین مشاهده چهره های برقرارکننده ارتباط متوجه وضع عاطفی یا عواطف موجود در ارتباط شده
و می تواند بفهمد آیا مخاطبش شاد یا غمگین، هوشیار یا حواس پرت، خواب آلود، بی قرار یا مضطرب است؟
رفتار غیر کلامی به ویژه بیان چهره ای و چشمی به بافت و فرهنگ ارتباط برمی گردد.


۹– تشریک مساعی و همکاری

تبادل نظر و همکاری متقابل با بیمار احساس یک ارتباط مشترک و موفق در مراجعه کننده ایجاد می کند.


۱۰– خاتمه دادن مصاحبه

علاوه بر مهارتهای آغاز و تداوم مصاحبه، خاتمه دادن نیز مهم است.
در پایان باید مطالب را خلاصه و به بیمار اجازه داد اگر سوالی دارد، بپرسد.

 

اما سوالی که برای خیلی ها پیش می آید این است که افراد جذاب و یا محبوب چه خصوصیات اخلاقی دارند؟

افراد محبوب به اطرافیان خود ابراز علاقه و توجه می کنند. آنها همیشه لبخند به لب دارند. اشخاص محبوب به دیگران، حس مهم بودن و ارزشمندی القا می کنند. محبوب ها ، علایق افراد را به خوبی می شناسند. اغلب افراد دوست داشتنی، کسانی که قبلا ملاقات داشته اند را به یاد می آورند. همچنین افراد محبوب مردم را ترغیب می کنند تا درمورد خود صحبت کنند.

 

بعضی اقشار مردم، بخاطر شغل و حرفه ای که دارند محبوبند. طبق نظر سنجی های به عمل آمده، پزشکان رتبه دوم را در میزان محبوبیت ، بعد از استادان و معلمان داشته اند. با این حساب شغل و کسب و کار هم در میزان محبوب بودن بی تاثیر نیست.

 

همراهان عزیز نرم افزار مطب آنلاین، “احترام” منشأ جذابیت و محبوبیت است. فردی که تحت هر شرایطی حرمت طرف مقابلش را حفظ نماید و برای وی احترام ویژه قائل باشد، در واقع خود را محترم شمرده است. مصداق این حرف آن است که اگر پزشک با همه بیماران خود مانند اعضای خانواده خود رفتار کند و با احترام، دلسوزی و خیر خواهی راه درمان را پیش بگیرد، بی شک چهره محبوبی بین مردم خواهد داشت.

خاطرم هست که بخاطر درد زانوی مادرم به پزشک متخصصی مراجعه کردیم. ضمن پرداخت حق ویزیت، منشی ما را به انتظار دعوت کرد. بعد از چند دقیقه نوبت مراجعه ما رسید. اما صحنه بسیار نادری را شاهد بودم. دیدم که پزشک بیماری که در اتاقش بود را با کمال احترام بدرقه کرد و با روی گشاده پذیرای ورود ما به اتاق معاینه شد. در ذهن با خود گفتم حتما بیماری ک مراجعه کرده بود از اقوام دکتر بوده که تا دمِ در بدرقه اش کرده. وگرنه هیچ دکتری چنین کاری نمی کند. خلاصه مادرم با وجود دردی که در ناحیه زانو از آن رنج می برد، با دیدن رفتار محترمانه دکتر دردش را به کل فراموش کرد.

با ورود ما دکتر با همان لبخند زیبایی که بر لب داشت علت و شرایط درد را جویا شد و با حوصله به توضیحات مادرم گوش سپرد. بعد هم داروهای تجویزی پزشکان قبلی و جواب MRI را بررسی کرد. در آخر هم داروی متناسب درد تجویز کرد و توضیحات لازم را متذکر شد. در نهایت با احترامی دوچندان ما را مانند بیمار قبلی بدرقه نمود و آرزوی سلامتی کرد. وقتی از مطب خارج شدیم هر دو از رفتار دکتر خرسند بودیم. و مادرم خوشحال تر، بخاطر حسن انتخابش. آنجا بود که دریافتم چقدر رفتار پزشک در روحیه و عزت نفس بیمار موثر است.

از آن روز به بعد هر وقت کسی سراغ پزشک متخصص مفاصل و جراح ستون فقرات را می گرفت، مادرم همان دکتر را معرفی می کرد. چون میدانست که طرف مقابل با مراجعه به آن پزشک پشیمان نخواهد شد. چون پزشک، هم در تشخیص و نحوه درمان خِبره بود، هم در برخورد و رفتار شایسته.

یک پزشک زمانی در دید عوام محبوب جلوه می کند که ویژگی های بارز یک فرد جذاب و دوست داشتنی را داشته باشد.


راز محبوبیت پزشکان

راز محبوبیت پزشکان


اخلاق و رفتار شایسته با بیمار داشته باش

خوش خلقی و روی گشاده باید جزء بایدهای یک پزشک باشه. پزشکی که با عبوسی و بدخلقی پذیرای بیمار باشه، نه تنها بیمارای رضایتمندی نخواهد داشت بلکه نباید انتظار محبوبیت هم داشته باشه. چنانچه تواضع و فروتنی از رفتارهای پزشک باشه و با همدلی و حسن خلق میتونه راه محبوبیت را هموار کنه.

 

سرزنش ممنوع!

گاهی مشاهده شده که بعضی پزشکان رفتاری سرزنش بار با بیمار دارن. هیچ شخصی دوست نداره مریض بشه و هر روز از این مطب به آن مطب بره. پزشکی که بیمارش رو بخاطر پیشرفت بیماریش و یا عدم استفاده داروهاش سرزنش میکنه، نمیتونه کمک موثری در درمان بیمار داشته باشه. بلکه بیمار رو از درمان نا امید و یا بعضا افسرده میکنه . بعضی پزشکان موقع تجویز دارو با بی حوصلگی طریقه مصرف را نصفه و نیمه توضیح میدن و توقع دارن بیمار کامل متوجه شده باشه و موقع مراجعه مجدد، این بیماره که باید رفتار پزشک را تحمل کنه و کم کاری و کم لطفی پزشک رو جوابگو باشه. این رفتار از نظر بیمار اصلا منصفانه نیست و اصلا به چشمش محبوب نیستی.

 

همیشه آراسته و مرتب باش

دقت کردین تا یک آدم مرتب و خوش لباس میبینیم، میگیم این شخص، یا دکتره یا مهندس یا تاجر. اگرم یک آدم بی ریخت و آشفته با سر و وضع نامناسب ببینیم میگیم، حتما کارگره! متاسفانه سر لوحه قضاوت هامون شده ظاهر آدم ها. در واقع باید آراستگی و ظاهر مرتب سرلوحه هر قشری و صنفی باشه، و نمی توان گفت که چون فلان شغل رو داری و یا فلان جا کار میکنی باید خوش پوش و ظاهر آراسته ای داشته باشی. خیر! اینطور نیست. هیچ کس از آدم شیک پوش و تمیز و خوش بو بدش نمیاد. ولی پزشکان بخاطر وجهه اجتماعیشون مجبورن که همیشه شیک پوش و مرتب باشن. ولی انصافا همین ظاهر مرتب خیلی در محبوبیت و جذابیت افراد تاثیر داره. چون بیماری که مراجعه میکنه اگه پزشک سر و وضع مناسبی نداشته باشه، با خودش میگه پزشکی که به سر و وضع خودش نمیتونه برسه، میخواد منو درمان کنه؟!

 

رفتارت با بیمار محترمانه باشه

خوش خلقی و خنده در چهره، بایستی جزء بایدهای اخلاقی یک پزشک باید باشه. پزشکی که تندخو و بد اخلاق باشه و با ترش رویی پذیرای بیمار باشه، نه تنها بیمارای رضایتمندی نداره بلکه محبوب هم نخواهد بود. اینکه پزشک بخاطر مسائل شخصی، ناراحت و یا حتی عصبانیه، ارتباطی به بیمار نداره و نباید وارد مسائل کاری بشه.

 

وقت کافی به بیمار اختصاص بده

پزشک بی حوصله، بیمار را از درمان ناامید میکنه. بی حوصلگی و کسلی پزشک برابره با از دست دادن تعداد مراجعینش. اگر پزشک، با انرژی وقت برای تشخیص و درمان بیمار اختصاص نده بیمار هم رغبتی برای مراجعه نداره. همچنین از جذابیت و محبوبیت هم خبری نیست. پزشک عزیز، با صبر و حوصله به صحبتهای بیمارت گوش کن. بذار بیمار حس کنه که واسش احترام و ارزش قائلی. اینجوری هم بیمار حس خوبی داره هم شما وظیفت رو به خوبی انجام دادی.

 

موقعیت و تجهیزت جانبی مطب

اینکه شکل و ظاهر مطب هم مرتب و تمیز و مجهز باشه برای بیمار مهمه. گاهی موقعیت مکانی مطب هم برای بعضی افراد مهم تلقی میشه. برخی مردم بخصوص خانم ها از مطب های شیک و لوکس بیشتر خوششون میاد و پزشک رو جزء پزشکان محبوبشون میدونن. اینکه پزشک از وسایل یک بار مصرف استفاده کنه و همه چیز استریلیزه و تمیز باشه خیلی واسه بیمار خوشاینده.

 

پزشک گرامی

شوخی ها بیجا و رکیک، اخمو بودن، بی ادبی، منت داشتن بر سر بیمار، بی حوصلگی، تظاهر، ریاکاری و از این قبیل رفتارها، موانع محبوبیت شما خواهد شد.

پزشکان جوان و تازه کار باید بیشتر به این قضیه توجه داشته باشند. چون تا جوان هستند و صبر و حوصله دارند میتوانند بیشتر در نگاه ها محبوب و دوست داشتنی باشند. از آنجایی که مردم وقتی از یک برند خاص رضایت داشته باشند هر کجا که بشینند و بلند شوند وِرد زبانشان خواهد بود و مدام بازگو میکنند، بهتر است که نظر شان را جلب کنید. چرا که اگر همین مردم نباشند تا از شما تعریف و تمجید کنند، محبوبیتی در کار نیست

همه ما اطلاعات کاملی از موارد بیان شده داریم اما اغلب فراموش می کنیم یا نادیده می گیریم. همین نکات بسیار کوچک است که در بلند مدت می تواند نتایج خارق العاده ای خلق کنند.


مهارت ارتباط پزشک با بیمار

مهارت ارتباط پزشک با بیمار




لطفا جهت تماس رایگان با ما روی آیکون سبز رنگ زیر کلیک کنید و در برنامه WhatsApp به ما پیام دهید


نرم افزار مطب آنلاین


 

کارشناسان ما مشتاقانه منتظر شنیدن نظرات و سوالات شما هستند

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تماس

۰۲۱۶۶۴۲۱۱۶۴

یا

۰۹۱۲۵۷۹۰۹۰۲

تماس بگیرید

 


اگر برنامه WhatsApp را ندارید و یا امکان تماس تلفنی با ما را ندارید با پر کردن فرم زیر، مشاور شرکت نرم افزار مطب آنلاین به زودی با شما تماس خواهد گرفت

امتیاز این نوشته:
لطفا بر اساس میزان رضایت خود از این نوشته از 1 تا 5 روی ستاره های زیر کلیک کنید:
[تعداد کل افراد: 1 و میانگین امتیازات داده شده: 5]